جشنواره سالانه فرهنگ و ورزش اقوام قفقاز شمالی طی روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود و از این رو مقامات جمهوری‌های قفقاز شمالی طی نشستی به منظور برنامه‌ریزی به بحث و گفتگو نشستند.

در نشستی که به منظور بحث و بررسی برنامه­های آمادگی و برگزاری جشنواره سالانه فرهنگ و ورزش اقوام قفقاز شمالی در اینگوشتیا تشکیل شد، مقامات جمهوری­های قفقاز شمالی در فدراسیون روسیه حاضر شدند. در این مراسم که "یونس بیک یفکوروف" رهبر جمهوری اینگوشتیا نیز حضور داشت، موضوعات مربوط به برنامه­ریزی، برگزاری و همچنین تامین امنیت مهمانان و شرکت­کنندگان در بازی­ها به بحث و بررسی گذاشته شد. یفکوروف در این جلسه تاکید کرد که برگزاری این جشنواره به اتحاد مردم قفقاز کمک خواهد کرد.

به اعتقاد وی، این مسابقات جنبه تفریحی و مفرح داشته و افراد را به هم نزدیک­تر می­کند. انتظار می­رود که مهمانان زیادی در این برنامه حاضر شوند، به همین خاطر مسئولین نهایت تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن این برنامه به کار خواهند گرفت. وی همچنین تاکید کرد که جشنواره در سطح بسیار بالا برگزار خواهد شد. جشنواره فرهنگ و ورزش اقوام قفقاز در تمام واحدهای فدرال منطقه قفقاز شمالی برگزار می­شود، به همین خاطر تجربه غنی در این حوزه اندوخته شده است.

در حاشیه این جشنواره، فضایی برای استراحت و تفریح ورزشکاران آماده خواهد شد و علاقه مندان به برنامه­های نمایشگاهی نیز می­توانند از نمایشگاه اقوام در محوطه اطراف ساختمان اصلی بازدید کنند.

"آدیس بیاسولتانوف" معاون اول وزیر امور قفقاز شمالی در دولت فدرال یادآور شد که این هفتمین جشنواره در اینگوشتیا است و تمامی برنامه­هاق قبلی با موفقیت در این منطقه برگزار شده­اند.

به اعتقاد وی، جشنواره تاثیر مثبتی بر ترویج سنت ورزشی و فرهنگی اقوام قفقاز خواهد گذاشت که تاثیرات آن چه در سطح مناطق و چه در سطح فدرال قابل مشاهده هستند.

بایسولتانوف همچنین خاطر نشان کرد که با برگزاری این دست برنامه­ها، زیرساخت­ها برای تشویق جوانان به ورزش و کسب نتایج بهتر کمک کرده و فرصتی را برای نمایش فرهنگ منحصربفرد و ذهنیت و تصویر ذهنی مردم قفقاز فراهم می­آورد.

با اتفاق نظر حاضرین در جلسه، قرار بر این شد که جشنواره طی روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر سال جاری در اینگوشتیا برگزار شود. این جشنواره از سال ۲۰۱۰ هر سال در قفقاز شمالی برگزار می­شود. دو سال اول جشنواره در کاراچایو – چرکسیا، سال ۲۰۱۲ در کاباردینو – بالکار، سال ۲۰۱۳ در استاوروپول، سال ۲۰۱۴ در جمهوری چچن و سال ۲۰۱۵ در داغستان برگزار شد.

در سال­های گذشته معمولا ۷ تیم با بیش از ۷۰۰ شرکت­کننده در جشنواره حضور داشتند و مسابقات در رشته­های قومی از جمله دو ۴ در ۲۰۰، مچ انداختن، کشتی با گرفتن کمر، راه رفتن با چوب، تیراندازی با کمان، طناب کشی، وزنه برداری، بلند کردن اشیای سنگین، حمل اشیای سنگین در فواصل مشخص، فوتسال و بالارفتن از طناب خواهد بود.

منبع: سایت وزارت فرهنگ جمهوری چچن

http://www.mk-chr.ru/۱۴۴۶-id۱۴۴۶

کد خبر 2731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =